راه های ارتباط و تماس با

وکیل و مشاور حقوقی

ساعات کاری دفتر و مشاوره

ساعت 5 الی 8 بعدازظهر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

امروزه با گسترش روابط اجتماعی و پیچیدگی آنها با توجه به بالارفتن سطح زندگی به تبع آن موضوعات حقوقی خصوصاً در حوزه حقوق خانواده نیز دارای تنوع و جزئیات بیشتری گردیده به نحوی که حتی در این حوزه نیز بسیاری از وکلا و مشاورین حقوقی بصورت تخصصی مشغول فعالیت بوده و به مراجعین خود خدمات تخصصی ارائه می کنند .

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

از جمله مواردی که در حوزه موضوعات حقوقی خانواده قرار میگرد امور مالی ناشی از زوجیت بوده که بیشترین آن به موضوع مهریه تعلق دارد .

احتمالاً اگر ازدواج کرده اید و یا در شرف ازدواج هستید و یا حتی اگر مجرد بوده و قصد ازدواج هم نداشته باشید بارها و بارها این واژه را شنیده اید و ممکن است در مورد آن نیز بحث کرده باشید.

هر چند بحث در مورد مهریه و مسائل حقوقی پیرامون آن نیاز مند مطلبی جداگانه بوده و توصیه میگردد جهت اطلاعات بیشتر به مقاله مهریه در قانون ایران مراجعه گردد اما با یک تعریف مختصر از مهریه به تعدادی از موضوعات مهم آن اشاره میگردد.

 

در تعریف مهریه یا صداقیه آمده است یکی از حقوق مالی زن می باشدکه به موجب ازدواج و جاری شدن صیغه نکاح چه بصورت دائم یا موقت به زن تعلق می‌گیرد. طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، زن به محض اینکه مالک مهر شود می‌تواند هر نوع تصرفی در آن داشته باشد.

مهریه می تواند هم بصورت عین باشد و هم در قالب دین(تعهد) در مالکیت زوجه قرار گیرد.

علاوه بر شوهر(زوج) اشخاص ثالث نیز می توانند متعهد به پرداخت مهریه به زوجه گردیده و یا پرداخت مهریه از ناحیه زوج را تضمین نمایند.

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

در صورت وقوع طلاق اگر زوجه باکره بوده مستحق نیمی از مهریه گردیده و در غیر این صورت مستحق تمام مهریه خواهد گردید .

با فوت زوجه مهریه او به ارث می رسد و وراث وی می توانند جهت اخذ مهریه به زوج یا فردی که مهریه را تعهد نموده است مراجعه نمایند.

زوجه می تواند هر زمان که بخواهد تمام یا قسمتی از مهریه خود را به زوج ببخشد و یا آن را ابراء نماید که در صورت اخیر امکان گرفتن مجدد مهریه وجود نخواهد داشت.

در مواردی غیر از ازدواج نیز مهریه  به فرد تعلق میگرد مانند دختری که بکارت وی بدون رضایت زایل شده باشد که اصطلاحاً مهرالمثل تعلق میگیرد.

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

مهر المثل میزان مهریه ای بوده که از قبل مشخص نشده ولی با توجه به اوضاع واحوال دختر و یا زن و شئونات وی بر حسب عرف توسط کارشناس تعیین میگردد.

برای آگاهی بیشتر از موضوع مهریه می توانید به مقاله مهریه در قانون ایران که بصورت جداگانه منتشر گردیده مراجعه نمایید.

اما با توجه به این که آگاهی حقوقی بسیاری از افراد نسبت به این موضوع بسیار کم بوده و یا سطح آن در همین مباحث روزمره و بعضاً فضای مجازی بوده در مواقع مواجهه با مشکلات ناشی از این موضوع افراد دچار سردرگمی زیادی شده و حتی باعث بروز مشکلات بیشتری برای خود می گردند.

مراجعین به یک وکیل خوب و متخصص در حوزه حقوق خانواده چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن و حتی مواردی که افراد بطور غیر مستقیم درگیر موضوع مهریه میگردند ازآگاهی خوبی برخوردار گردیده و در صورت لزوم برای رهایی از تبعات مالی و حتی جزایی آن از تجربه وکیل متخصص خانواده بهره گرفت .

وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر

شهرستان خمینی شهر نیز علی رغم دارا بودن تعداد زیادی از وکلا و مشاورین حقوقی با توجه به نوع دعاوی حقوقی مرتبط با حقوق خانواده  تعداد بسیار کمی از آنان در این حوزه بصورت تخصصی فعالیت نموده که پیشنهاد میگردد جهت انتخاب بهترین وکلای خانواده در شهرستان خمینی شهر با توجه به سوابق ، تجربیات موفق ، تلاش و پشتکار ، داشتن اخلاق حسنه و انصاف بدون رعایت ترتیب از بین وکلای معرفی شده در این صفحه استفاده نموده و به آنان مراجعه گردد.

با این حال توصیه می گردد قبل از مراجعه به دفتر وکیل از راههای مختلف از جمله پرسیدن از افرادی که قبلاً مراجعاتی به وکیل داشته اند و استفاده از تجربیات آنان ، مراجعه به فضای مجازی مرتبط با وکلای معرفی شده نسبت به وکیل مورد نظر شناخت مختصری پیدا نموده و سپس با آمادگی و در صورت لزوم همراه داشتن مدارک مورد نیاز به دفتر وکیل جهت مشاوره مراجعه گردد .

جهت چگونگی مراجعه به دفتر وکیل و استفاده از خدمات ارائه شده توسط وکیل می توانید به مقاله چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ که در همین سایت منتشر شده مراجعه کنید تا آگاهی بیشتری در این خصوص پیدا نمایید.

اگر شما خواننده این مطلب تجربه ای از مراجعه به همکاران معرفی شده به عنوان وکیل متخصص مهریه در خمینی شهر دارید می توانید از طریق فرم ارسال پیام ، تجربه خود را برای ما ارسال نموده تا پس از تأیید آن به نام خود شما در همین صفحه منتشر گردد.